Strona główna Zdrowie Dlaczego warto się ruszać?

Dlaczego warto się ruszać?

by Redakcja TigerGym
dlaczego warto się ruszać, Dlaczego warto się ruszać?

Prowadzisz siedzący tryb życia? Pracujesz przy komputerze, a po pracy wylegujesz się przed telewizorem? W pewnym sensie piszesz na siebie wyrok śmierci. Być może brzmi to ostro, ale takie są realia. Siedzenie niestety zabija. Powoli i podstępnie dewastuje nasz organizm i jest przyczyną wielu chorób. Jest tylko jeden sposób, aby temu zaradzić. Po prostu powinniśmy zacząć się ruszać. Nie musimy od razu biegać maratonów. Już zwykłe spacery, ale regularne, zapewnią nam poprawę zdrowia i kondycji fizycznej. Ruch jest doskonałym sposobem na zapewnienie sobie odpowiedniej kondycji fizycznej. Dlatego też warto zwrócić na to szczególną uwagę.

Dlaczego warto się ruszać?

dlaczego warto się ruszać, Dlaczego warto się ruszać?Siedzący tryb życia zdecydowanie jest dla nas niekorzystny. Niestety wymogi cywilizacyjne przytwierdziły nas do krzeseł i w zasadzie cały dzień spędzamy w pozycji siedzącej. Walczymy z cukrzycą i otyłością. A wystarczyłoby zmienić swój tryb życia, a stan naszego zdrowia znacznie by się poprawił. Regularne ćwiczenia pozwalają przede wszystkim na zachowanie smuklej sylwetki. Dzięki niej możemy bowiem w znaczny sposób zredukować tkankę tłuszczową. Jednak odpowiednia sylwetka to nie wszystko co jest nam w stanie zapewnić aktywność fizyczna.

Sport a zdrowie umysłowe

Aktywność fizyczna w znacznym stopniu wspomaga również nasz rozwój umysłowy. Sport wspomaga pracę mózgu, odświeża nasz umysł. Dzięki niemu szybciej podejmujemy decyzje i potrafimy odpowiednio zaplanować nasze działania. Aktywność fizyczna pozwala również zredukować niekorzystny wpływ stresu na nasze zdrowie. Dlatego też bieganie przed snem w znakomitym stopniu ułatwi nam zaśnięcie. Sport da więc nam swego rodzaju psychiczne odprężenie. W czasach kiedy żyjemy w zasadzie w ciągłym stresie, taka dawka psychicznego relaksu jest jak najbardziej wskazana.

Aktywność fizyczna a zdrowie

Sport jest również odpowiednią profilaktyką na wszelkiej maści choroby. Ruch pozwala nam na zachowanie serca w dobrej kondycji. Jest również dobrym antidotum na cukrzycę typu-2. Ruch powoduje również obniżenie ciśnienia tętniczego krwi. Poprawia również elastyczność naczyń krwionośnych, a tym samym skutecznie może zapobiegać miażdżycy. Sport pozwala również na odpowiednią przemianę materii. Dzięki temu jest doskonałym sposobem na leczenie otyłości nadwagi.

Jaki sport uprawiać?

Przede wszystkim powinniśmy wybrać sobie taką aktywność fizyczną, która będzie odpowiednia do naszych możliwości. Jeśli do tej pory raczej prowadziliśmy siedzący tryb życia, to sport warto dawkować sobie stopniowo. Nie warto od razu porywać się na długodystansowe bieganie. Warto zacząć od spacerów, które z czasem możemy zamienić na szybki marsz. Dopiero po jakimś czasie możemy zacząć lekko truchtać. Warto również jeździć na rowerze, czy też pływać. TE sporty nie obciążają stawów i są stosunkowo bezpieczne.

You may also like

Zostaw komentarz