Strona główna Zdrowie Sprawdzone zestawy ćwiczeń w domu dla początkujących?

Sprawdzone zestawy ćwiczeń w domu dla początkujących?

by Redakcja TigerGym
zestawy ćwiczeń w domu

Dobrze przemyślane zestawy ćwiczeń w domu są doskonałym wyborem dla tych osób, które chcą pozbyć się kilku zbędnych kilogramów i poprawić swoją kondycję. Dzięki systematycznym ćwiczeniom i zdrowej diecie można poprawić swoją sylwetkę i stan zdrowia. Niniejszy artykuł to doskonały wybór dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z ćwiczeniami w domu i nie wiedzą jak za to się odpowiednio zabrać.

Ćwiczenia dla amatorów bez kondycji

Osoby początkujące powinny postawić na zestawy ćwiczeń w domu, które nie wymagają użycia specjalnych sprzętów. Aby wykonać trening pamiętać należy jedynie o porządnym stroju treningowym. Przydać może się także specjalna mata zwłaszcza, jak w domu mamy bardzo twardą podłogę. Przy bardziej zaawansowanych ćwiczeniach mogą przydać się dodatkowe akcesoria treningowe. Mowa tutaj między innymi o popularnych hantlach albo gumach oporowych. Dzięki kilku prostym akcesoriom sportowym można urozmaicić trening.

Porządna rozgrzewka

W pierwszej kolejności warto wspomnieć o tym, że ćwiczenia w domu zawsze powinny rozpocząć się rozgrzewką. Aby dobrze rozgrzać ciało można wykonać pajacyki albo lekki trucht w miejscu. Satysfakcjonujące efekty przynosi także popularny marsz żołnierski, czyli energiczne unoszenie rąk i nóg. Wykonać można także kręcenie biodrami i zataczanie kół rękami w tył i przód. Głównym zadaniem rozgrzewki jest podniesienie tętna i ciśnienia krwi. Dla bezpieczeństwa można założyć pulsometr, dzięki któremu będzie można na bieżąco monitorować wyniki. Nadmierny wysiłek jest dużym zagrożeniem przede wszystkim dla osób, które zmagają się z różnego typu chorobami przewlekłymi. Wykonując podstawowe zestawy ćwiczeń w domu na początku należy w szczególności obserwować swoje ciało.

Jaki trening w domu bez sprzętu?

Najpopularniejszymi ćwiczeniami, które można wykonać w domu są pompki, rowerek, nożyce, wykroki, przysiady i brzuszki. Są to ćwiczenia, które bez problemu można wykonać w domu bez potrzeby korzystania ze specjalistycznego sprzętu. Aby urozmaicić nieco trening można wprowadzić plank, odwrotne pompki albo unoszenie nóg. Pamiętać należy również o tym, że wymienione ćwiczenia można wykonywać na wiele różnych sposobów. Osoby, które nie są w stanie wykonać tradycyjnej pompki mogą wykonać tzw. pompki w podporze. Mowa tutaj oczywiście o charakterystycznych pompkach, które wykonuje się z kolanami opartymi o podłoże tak, aby nogi zgięte były w górę. Bardzo ważne jest to, aby podczas pompek pośladki nie opadały. Jeżeli chodzi o ręce to należy rozstawić je na szerokości barków. Ciekawym pomysłem jest także trening w wodzie. Dzięki intensywnym ćwiczeniom fitnessowym nie obciążą się stawów, dlatego też można uniknąć wielu kontuzji. Niestety nie w każdym domu możliwy jest montaż minibasenu. Jeżeli wykonamy zaplanowane zestawy ćwiczeń w domu to zadbać należy o stretching. Aby zwiększyć elastyczność ciała można wyposażyć się w roller. Godne polecenia są także masaże, dzięki którym można znacząco zmniejszyć odczuwanie bólu potreningowego. Dostępne są specjalne masażery, które umożliwiają rolowanie wybranych partii ciała.

You may also like

Zostaw komentarz