TigerGym.pl

Sport, Odzież Sportowa, Dieta, Zdrowie, Rekreacja

Zdrowie

Sprawdzone zestawy ćwiczeń w domu dla początkujących?

Sprawdzone zestawy ćwiczeń w domu dla początkujących?

Dobrze przemyślane zestawy ćwiczeń w domu są doskonałym wyborem dla tych osób, które chcą pozbyć się kilku zbędnych kilogramów i poprawić swoją kondycję. Dzięki systematycznym ćwiczeniom i zdrowej diecie można poprawić swoją sylwetkę i stan zdrowia. Niniejszy artykuł to doskonały wybór dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z ćwiczeniami w domu i nie wiedzą jak za to się odpowiednio zabrać.

Ćwiczenia dla amatorów bez kondycji

Osoby początkujące powinny postawić na zestawy ćwiczeń w domu, które nie wymagają użycia specjalnych sprzętów. Aby wykonać trening pamiętać należy jedynie o porządnym stroju treningowym. Przydać może się także specjalna mata zwłaszcza, jak w domu mamy bardzo twardą podłogę. Przy bardziej zaawansowanych ćwiczeniach mogą przydać się dodatkowe akcesoria treningowe. Mowa tutaj między innymi o popularnych hantlach albo gumach oporowych. Dzięki kilku prostym akcesoriom sportowym można urozmaicić trening.

Porządna rozgrzewka

W pierwszej kolejności warto wspomnieć o tym, że ćwiczenia w domu zawsze powinny rozpocząć się rozgrzewką. Aby dobrze rozgrzać ciało można wykonać pajacyki albo lekki trucht w miejscu. Satysfakcjonujące efekty przynosi także popularny marsz żołnierski, czyli energiczne unoszenie rąk i nóg. Wykonać można także kręcenie biodrami i zataczanie kół rękami w tył i przód. Głównym zadaniem rozgrzewki jest podniesienie tętna i ciśnienia krwi. Dla bezpieczeństwa można założyć pulsometr, dzięki któremu będzie można na bieżąco monitorować wyniki. Nadmierny wysiłek jest dużym zagrożeniem przede wszystkim dla osób, które zmagają się z różnego typu chorobami przewlekłymi. Wykonując podstawowe zestawy ćwiczeń w domu na początku należy w szczególności obserwować swoje ciało.

Jaki trening w domu bez sprzętu?

Najpopularniejszymi ćwiczeniami, które można wykonać w domu są pompki, rowerek, nożyce, wykroki, przysiady i brzuszki. Są to ćwiczenia, które bez problemu można wykonać w domu bez potrzeby korzystania ze specjalistycznego sprzętu. Aby urozmaicić nieco trening można wprowadzić plank, odwrotne pompki albo unoszenie nóg. Pamiętać należy również o tym, że wymienione ćwiczenia można wykonywać na wiele różnych sposobów. Osoby, które nie są w stanie wykonać tradycyjnej pompki mogą wykonać tzw. pompki w podporze. Mowa tutaj oczywiście o charakterystycznych pompkach, które wykonuje się z kolanami opartymi o podłoże tak, aby nogi zgięte były w górę. Bardzo ważne jest to, aby podczas pompek pośladki nie opadały. Jeżeli chodzi o ręce to należy rozstawić je na szerokości barków. Ciekawym pomysłem jest także trening w wodzie. Dzięki intensywnym ćwiczeniom fitnessowym nie obciążą się stawów, dlatego też można uniknąć wielu kontuzji. Niestety nie w każdym domu możliwy jest montaż minibasenu. Jeżeli wykonamy zaplanowane zestawy ćwiczeń w domu to zadbać należy o stretching. Aby zwiększyć elastyczność ciała można wyposażyć się w roller. Godne polecenia są także masaże, dzięki którym można znacząco zmniejszyć odczuwanie bólu potreningowego. Dostępne są specjalne masażery, które umożliwiają rolowanie wybranych partii ciała.

Dowiedz się więcej jaki sprzęt wybrać do domu

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.