Strona główna Dieta Dieta śródziemnomorska

Dieta śródziemnomorska

by Redakcja TigerGym
Dieta śródziemnomorska, Dieta śródziemnomorska

Chciałbyś zmienić swoje nawyki żywieniowe i przejść na znacznie zdrowszą dietę niż dotychczas? To oczywiście godne podziwu i pochwał postanowienie. Dieta statystycznego Polaka jest bowiem katastrofalna. Hołdujemy bardzo niezdrowym nawykom żywieniowym i do tego jemy bardzo dużo w nieodpowiednich proporcjach. Zdecydowanie w naszej diecie jest też czerwonego mięsa. Jeśli jednak chcesz coś zmienić w swoim życiu, to warto byś zainteresował się dietą śródziemnomorską. To zdecydowanie zdrowszy sposób odżywiania niż to co możemy zazwyczaj spotkać na naszych stołach. Dlaczego dieta śródziemnomorska jest właściwym wyborem? Jakie danie z tej diety warto regularnie przygotowywać?

Dieta śródziemnomorska

Dieta śródziemnomorska to tradycyjna kuchnia w takich krajach jak choćby Hiszpania, Włochy, czy też Grecja. Niewątpliwie jest to dieta zdecydowanie zdrowa. Oprócz dobroczynnego wpływy na nasze zdrowie dieta ta również znakomicie wspomaga proces odchudzania się. Dieta ta wspomaga pracę naszego serca, a także może być odpowiedzialna za znaczne wydłużenie naszego życia. Na czym wiec polega stosowanie się do diety śródziemnomorskiej? Co warto jeść? Jakie potrawy przygotowywać?

Co jeść?

Dieta śródziemnomorska, Dieta śródziemnomorskaCo jeść przy diecie śródziemnomorskiej? Przede wszystkim jest to dieta bogata w produkty w jak najmniejszym stopniu przetworzone, a właściwie najlepiej jak są to produkty w ogóle nieprzetworzone. W dalszej kolejności powinniśmy jest mnóstwo ryb i owoców morza, a niemalże całkowicie z naszego jadłospisu wyeliminować czerwone mięso. Powinniśmy również stosować oliwę z oliwek. Oczywiście w naszej kuchni powinny być również obecne zioła i przyprawy. Do posiłków powinniśmy również popijać czerwone wina, najlepiej jednak w umiarkowanych ilościach.

Jakie wartościowe składniki znajdziemy w produktach spożywanych w ramach diety śródziemnomorskiej. Przede wszystkim to produkty bogate w błonnik, witaminy, przeciwutleniacze i zdrowe kwasy tłuszczowe. Zdecydowanie jest to jedna z najbardziej zdrowych diet. Choć są również i tacy badacze, którzy stawiają ją nawet na pierwszym miejscu spośród innych diet. Jest ona również najlepszą opcją dla nas, ponieważ w zasadzie wszelkie potrzebne produkty znajdziemy w sklepach. Nie jest to też dieta specjalnie droga. W zasadzie każdy może sobie pozwolić na zakup produktów odpowiednich dla kuchni śródziemnomorskiej.

Jak jeść?

Jednak oprócz tego co powinniśmy zjadać równie ważne jest to, w jaki sposób powinniśmy spożywać posiłki. Kultura jedzenia w wydaniu śródziemnomorskich jest dość specyficzna. Otóż posiłki powinniśmy spożywać wolno i najlepiej w gronie rodziny i przyjaciół. Najwłaściwsze dla kuchni śródziemnomorskiej jest więc celebrowanie posiłków. Oczywiście jest to trudne do zrealizowania, jednak wydaje się, że choć jeden posiłek w ciągu dnia można w ten sposób właśnie zorganizować.

You may also like

Zostaw komentarz